*teman setia*

Friday, 30 September 2011

~LelAkI pIlIhAn WanItA~

cinta sebelun kawen??btol kew pilihan hati kte..bf kte ade kew ciri2 yg sepatut nyer untuk jd suami dan ktua keluarga...semua manusia x sempurna...tp,kte dberi plihan untuk mjd lbih sempuna dri org laen...suami bkan maenan..bkan mcm bf yg bley tkar2...suami ialah lelaki yg bley mbri kbhagiaan untuk kte mlah dpat bimbg kte ke jalan Nya...bkan memesongkan...







  • ##thats the ciri2 yg patut pompuan cri##









1. Taat kepada Allah, taat pada ajaran Rasul.
2. Mahir membaca Al-Quran dengan lancar, hafal surah-surah asas dan doa-doa asas, rajin membaca Al-Quran.
3. Mempunyai pekerjaan tetap dan memiliki sumber pendapatan tetap.
4. Suka menyeru orang lain kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran.
5. Ada sikap optimis – berjuang mencapai kecemerlangan dalam hidup.
6. Bersih dari sebarang kemungkaran yang nampak dan tak nampak.
7. Baik kata-katanya, cemerlanga perilakunya, seorang lelaki yang jujur.
8. Tak pernah tinggal yang wajib, rajin melaksanakan amalan sunat dalam beribadah.
9. Berani menhadapi cercaan dan berani menghadapi orang yang mencela.
10 Tahu, faham dan sanggup melaksanakan tanggungawab.
11. Bersifat terbuka, pemaaf dan penyantun.
12. Tenang air mukanya, waspada dan bijak dalam membuat keputusan.
13. Jika dia berkahwin, dia dapat melayan isteri dengan baik.











@adios>^

Friday, 23 September 2011

+raYe LaGi+

ellow....
wah...raye lg aku ni..sblom ni post mse raye pertame..
skrg raye ngan kawan2 kolej lak...





                                                                 gulz in my class...





                                                                         wif amer n pika


















                                                                     jom..jom....mase untuk makan...




                                                         big boss in my class<fizi>




                                                                   mase untk kenygkan perut...>)









##adios>


Sunday, 4 September 2011

raye bsame kekawan...


ellow...n..ellow...
waa..da sbulan berpuasa..ramadhan pergi,syawal pun dtg....
1 syawal....
hari raya....
mse ni la nk jpe kwan2....bju bru...kasut bru..smua bru...




aku pun x lpaskan pluang untuk jpe kawan2 lame..walaupun duk stu kg jew tp kmi xde mse nk jpe...
bz stdy....smua blja tmpat laen2...
hari raya la pluang yg bgus untuk kmi jmpe..tkar2 crita...
dan...
ingat mse sek2 dlu....mcam2...
"menggamit nostalgia"
ade yg mnis..ade yg phit...
tp best sgt2....





rumah pertama...Syahadah Hamid...
rumah kedua...Akma Fadzillah...
rumah ketiga...Izzuwan...(xde lam gmbr)
rumah keempat...Amirul Mu'minin...
rumah kelima...Fitri Afiq...





with my "kawan tcyang"...





ni ambik kt umah Akma Fadzillah...



















jejaka tampan ni...>

















pic ni kt umah afiq..last umah untuk rye pertama...




                                    thanks untuk afiq coz sdi ambk gmbr kami...huhu....<




~thanks to Syahadah Hamid untuk nasi myak..sdap sgt2....
~thanks to Amirul Mu'minin untuk sate goreng kamu....
~thanks to Fitri Afiq untuk nasi daging kamu...kali pertama mkan tau...sdapppp.....





@@keje kami hya mkan jew ary ni...pape pun trime kasih sume k...smua ni x rncang pun...Trime kasih jgak untuk Amir n Afiq coz sdi dtg raye umah aku..



~>>byk lg pic kami pd ary tu..tp x d'apload lg...sorry yerrr....




moga..raya akn dtg dpat lg kte jmpa...tq..



##adios...