*teman setia*

Tuesday, 13 December 2011

terlalu banyak dosaku

                                     


                                                    




assalamualaikum...


hari berganti hari,bulan berganti bulan, dan tahun berganti tahun..semakin bertambah umur,semakin maju dunia..
namun,
adakah iman kita semakin bertambah??
ya Allah,
aku tersedar dari lena yang panjang...
terlalu banyak dosa ku...
secara sedar mahupun tidak sedar...
tidak minum arak mahupun berzina bukan bermakna aku terlepas dari dosa2 kecil...
setiap percakapan ku mungkin boleh menambahkan dosa ku...
Ya Allah....
aku hamba yang kerdil...
tidak terlepas dari dosa...
ku mohon padaMu...
ampunkan segala dosaku....
turunkan rahmat Mu kepadaku...
terlalu leka hambaMu ini...
lindungilah aku dari segala perkara yang melalaikan..
setiap airmataku adalah airmata keinsafan...


Sesungguhnya Engkau mengetahui segalanya...
tunjuk kan aku kejalan Mu...
aku takut tersasar kejalan yang salah...
jalan yang penuh dosa...
lindungilah aku...Ya Allah...




allahua'lam...


wassalam...

No comments:

Post a Comment