*teman setia*

Saturday, 31 December 2011

coming










assalamuaikum...

annyeong haseyo semua...


hari ni last untuk tahun 2011...
2011 akan melabuh kan tirai..
bunyak btol pekara yang belaku dalam tahun ni..
manis..pahit...masam..masin..
sume ada...
hahahahaha(mgrut la plak)

pape pun...
arap 2011 mbri seribu kngan untuk semua...
aishhh...
bukan2.....
sejuta kenangan....

tak ksah la manis kew...pahit kew....
yg penting pglaman...

pengalaman mendewasakan pemikiran kita...
moga2 kehadiran 2012 dapat memberi kejayaan untuk kite..
kejayaan untuk dunia dan akhirat...
InsyaAllah...
sme2 kita doakan..
dan sme2 kite tempuh..





selamat datang 2012...

Thursday, 29 December 2011

Without Words








I shouldn't have done that
i should've ignore it
like something i couldn't see
like something i can't see
i shouldn't have ever looked at you
i should've ran away
i should've acted like i didn't hear it
like something i couldn't hear, like something i can't hear
i shouldn't have listened to my heart


you showed me love without words
you gave me your love without words
you made me hold my breath, waiting for you
but you ran away like this

Without word, love leaves me
without a word love throws me away
what should i say next? My only closed lips were surprise
coming without words

Why does it hurt so much? Why does it keep hurting? Except for the fact that you aren't here
though everything is the same


you showed me love without words
you gave me your love without words
you made me hold my breath, waiting for you
but you ran away like this

Without words love leaves me
without a word love throws me away
what should i say next? My only close lips were surprised

Without a word my tears fall
without a word my heart breaks
without word a word i will wait for love
without a word love hurts me
i zone out, i become a fool
because i cry as i look up the sky

Without a word goodbyes find me
without a word goodbyes come to me
i couldn't even prepare to send you away
i think my heart was surprise
without a word it came

Without a word it went
without a word it left
like the fever before
i'll just hurt for a while
since only scars will be left in the end



>lirik ost you're beautiful tp lam english...<

Thursday, 22 December 2011

result!!!!

                                             






alhamdulillah...

setelah 2 ary aku tggu untuk tau result aku,ary ni phak pgurusan blas mcj aku...
fuhhhh!!!!!lega.......
rasa ilang stu beban...walaupun aku result sdikit mnurun,nmun aku bersykr xde repeat...

alhamdulillah sgt2....
pda kawan2..
tahniah....
next sem stdy hard...

bermula lah khidupan di sem 4..
smga sem 4 lbih cmrlag...
study!!study!!!

##adios...nyte:)

Tuesday, 20 December 2011

*sahabat sejati*

alhamdulillah....
aku syukur kpda Mu..
kau kurniakan aku seorg sahabat..
sahabat yg btol2 aku mngadu..yg fham akn driku..


kamu...trima kasih sgt2..
awak slalu mrah sye lau sye xcter msalah sye..
awak akn sdiy ble tau sye sdey..
awak slalu ade bsme ngan sye ble sye ade msalah...
awak slalu pesan agr sye kuat...tak sdey...
awak xnk sye tgung msalah sorg2..

awak...
trime kasih sbb sudi jd shabat sye...
sahabat sejati saya...
sye janji akn jd sahabt awak smpai ble2...

thanks awak..::terima kasih Allah::

Wednesday, 14 December 2011

_cmb_

gementar hatiku bila ku lihat wajah mu..
cinta muka buku...
melalaikan...
sedarlah.......

tak semestinya dia jodoh kamu..
hensem..bijak...baik....
tapi dia bukan jodoh kamu...
jodah kamu masih  jauh untuk kamu..
berserah...
aku leka lagi:(

Tuesday, 13 December 2011

terlalu banyak dosaku

                                     


                                                    




assalamualaikum...


hari berganti hari,bulan berganti bulan, dan tahun berganti tahun..semakin bertambah umur,semakin maju dunia..
namun,
adakah iman kita semakin bertambah??
ya Allah,
aku tersedar dari lena yang panjang...
terlalu banyak dosa ku...
secara sedar mahupun tidak sedar...
tidak minum arak mahupun berzina bukan bermakna aku terlepas dari dosa2 kecil...
setiap percakapan ku mungkin boleh menambahkan dosa ku...
Ya Allah....
aku hamba yang kerdil...
tidak terlepas dari dosa...
ku mohon padaMu...
ampunkan segala dosaku....
turunkan rahmat Mu kepadaku...
terlalu leka hambaMu ini...
lindungilah aku dari segala perkara yang melalaikan..
setiap airmataku adalah airmata keinsafan...


Sesungguhnya Engkau mengetahui segalanya...
tunjuk kan aku kejalan Mu...
aku takut tersasar kejalan yang salah...
jalan yang penuh dosa...
lindungilah aku...Ya Allah...




allahua'lam...


wassalam...

Sunday, 11 December 2011

tidak!!!

eloww..
he3...dr tjuk mcam pe je tkut..
sbrnarnye ptang td aku timbang berat aku..
waaaa..:(....
ni yg wat aku stress....35KG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ble nak naik berat aku ni???
x mkan kew aku ni???
rse nye da terlbih makan....
TIDAK!!!!!!!
x ckup brat...terlalu kurus...umur da 19 thun dah nk msuk 20thun pun..
tp...berat x naik2 dr sek lg....
mcam mne ni???
pning...pning...
kbyakan org terlalu gemuk...
jd diet sbb nk kurus..
tp aku bkan nk diet kot...dah kurus...
mcam2...








                                
                                                                              (gambar hiasan)










>cara nk kira bmi kite...<


Contoh : Jika berat badan anda 55 kg dan ketinggian anda 1.56 m, caranya: 55 / (1.56 x 1.56) =
55 / 2.4336 = 22.6

Sekiranya BMI anda:
* Kurang daripada 20, kurang berat (kurus)
* 20 hingga 24.9, normal
* 25 hingga 29.9, berat berlebihan
* 30 dan keatas, dikategori obes


(copy n paste)






~tp...aku bersyukur..wlaupun bgni,aku xde la skit2..alhamdulillah...


time to sleep..nyte...c u tomorrow...:)

Saturday, 10 December 2011

this is umar

hai...

ary ni nk story sal cik abg sorg ni...
umar!!!!!
ank sdare ku yg umurnye 4thun+++
nk msuk 5thun sdah...
tp pergai cam bkn budak2..
kalau dye xdtg umah ni lam shari..ouchhhh...sunyi bebbb..
coz kmi suke wat yer marah..suke dgar dye bertepik...









situasi 1:>


aku: abg mngaji ary ni bce pew??
umar: bismillaharahmanirahim..
aku: tu jew kew??
umar: yela
aku: dah hmpir staun bkan tu jew abg tau
umar: dop tau abg


(ble dye duk sorg2 tau plak dye zikir,bce al fatihah,..dll)




situasi 2:>


mak ude: fish tu "katak" kan abg.
umar: mak ude ni x sekolah kew??
          fish tu kan ikan..


(sje nk tgok umar..hahaha)


situasi 3:>


aku: abg gemuk la.
umar: bodoh maksu..maksu tu gemuk..
         (mule la kejar aku sbb x puas aty)




situasi 4:>


satu ptg aku nk g kdai ngan moto..umar ni nk ikut same..aku suh la dye bkak kan pgar..
dr dalam mak aku laung"abg,pluk mak su kuat2.jtuh kan"


umar: maksu xde isi pun(slow je dye ckap)
aku: ape abg cakap?
umar: xde pape la..


(geram wei ank sdre sorg ni..tau la aku ni kurus..ade ke patut ckap aku gtu..aishhh...bdak ni...)




##adios

Friday, 9 December 2011

bila hati berbicara

"Jangan salah menaruh cinta...

kerana engkau akan menyesal selamanya...
titipkanlah cintamu pada lelaki yang soleh..
yang imannya sempurna


yang boleh menjadi iman untuk solatmu...

yang akan menjadi pembimbing dan ketua 


untuk agamamu dan keluargamu...


Maka....

Janganlah engkau salah menaruh cinta....
titipkanlah pada lelaki soleh..
kerana ia adalah penyelamat dunia...
anugrah terindah...
yang Allah berikan kepada kita..



 jadikan emasmu dari agamamu... perak dari tingkah laku lemah lembutmu... pakaianmu dari sopan santunmu.... kehormatan dari indahnya kau menutupi auratmu... kecantikan dari rasa malumu... Moga kita di pilih menjadi para Wanita dengan Mahar termahal, iaitu keimanan sang Adam pada Allah sang Maha Cinta...)










allahua'alam...

#pelbagai sumber

Thursday, 8 December 2011

syukur

                                            



"... Dan Allah mencintai orang-orang yang berbuat kebaikan." - (Surah Ali-Imran : 148)
Duhai insan,
Jiwamu terasa kosong?
Perlu peneman,
Kekasih hati yang prihatin,
Pengisi jiwa ragamu itu.
Tapi tahukah kamu,
Cinta yang kamu dambakan itu menyakitkan.
Sering pula ia mengecewakan,
Selagi dia belum halal untukmu,
Selagi itu ia menyeksakan jiwamu.
Kamu dan dia belum ada ikatan,
Itu hakikat!
Meletakkan harapan...
Hanya bakal mengundang kekecewaan demi kekecewaan,
Kerana semuanya, masih tiada kepastian.
Hatimu kosong?
Isikanlah hatimu itu,
Jangan biar kekosongan menyelubung dirimu,
Berimanlah.
Yakinilah.
Bahawa Dia itu sentiasa dekat,
Amat-amat dekat,
Amat amat amat dekat.
Dia tahu kamu sedang berduka,
Dia Maha Tahu betapa berat ujian yang menimpa,
Dia mendengar segala rintih jiwamu itu,
Dirimu itu milik-Nya,
Dan pada-Nya jua ada pengubat jiwamu yang lara.
Isi hatimu...
Dengan cinta-Nya,
Syukurmu atas nikmat-nikmat yang kamu peroleh tidak terhitung jumlahnya.
Pengharapan yang kamu gantung hanya pada-Nya.
Sungguh,
Ia dapat menenangkan jiwa,
Setenang-tenangnya.
Bertawakkallah kepada-Nya
Yakinlah,
Dia punyai aturan untukmu,
Dan pastinya ia yang terbaik!
Sedang manusia itu hanya mampu bersangka-sangka...
Duhai insan,
Isi hati kecilmu itu...
Kerana sesungguhnya Dia sentiasa ada..!!

>iluvislam<

Wednesday, 7 December 2011

ketenangan







semakin tinggi ketenangan jiwa semakin bertambah mutu hidup...

ketenangan boleh di gapai dengan zikrullah..


Zikrullah hakikatnya bukan sekadar menyebut atau menuturkan kalimah. Ada bezanya antara berzikir dengan "membaca" kalimah zikir. Zikir yang berkesan melibatkan tiga dimensi – dimensi lidah (qauli), hati (qalbi) dan perlakuan (fikli).

untuk mandapatkan ketenangan..hati kita perlu lah bersih...
Pada masa yang sama hati hendaklah merasakan Allah itu Maha Suci pada zat, sifat dan af'al (perbuatannya).

InsyaAllah,dengan zikir hati kita akan tenang..
setenang air di laut..


"Dialah Tuhan yang menurunkan ketenangan ke dalam hati orang yang beriman, supaya keimanan mereka makin bertambah daripada keimanan yang telah ada. Kepunyaan Allah tentang langit dan bumi, dan Allah itu Maha Tahu dan Bijaksana." (Surah Al-Fath: 4)





Andai kau fahami sabar menanti
Kan kuisi dirimu ruang di hatiku
Oh... hanya ketenangan
Yang kuharapkan







allahua'lam...